Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

Red Bull als pre workout?

Pre workout & Red Bull

In elke reclame van Red Bull is de bekende slogan wel terug te vinden: Red Bull geeft je vleugels! Als we dan kijken wat er gebeurt zodra je een Red Bull drinkt dan krijg je enorm veel energie (tenminste, dat gevoel heb ik). Ik ben persoonlijk een enorme fan van “Redjes” zoals ik ze noem, maar dat is niet alleen vanwege de energie die ik er van krijg, maar ook omdat ik het gewoon lekker vind om ze te drinken (vooral als ze ijskoud zijn). Een Red Bull heb ik zelf wel eens als pre workout geprobeerd en het is daardoor goed om jou (die het nog niet geprobeerd heeft of misschien niet het gevoel heeft dat het werkt) mee te nemen in wat een Red Bull bij je doet en of het kan bijdragen aan een goede workout in de gym of thuis.

Maar hoe verstandig is het dan om een Red Bull te nemen als pre workout? Werkt dit dan wel bevorderend als pre workout en kan je hiermee genoeg energie krijgen om een goede workout te kunnen uitvoeren? We gaan in dit artikel bekijken wat een Red Bull doet in jouw lichaam, waar het goed voor is en waarom ik denk dat je het wel of niet zou moeten gebruiken als pre workout. Het kan natuurlijk zo zijn dat een Red Bull voor elke persoon een ander effect heeft. Misschien werkt het voor jou juist wel als pre workout of misschien totaal niet. Het gaat erom dat je je goed voelt en dat is het belangrijkste wanneer je je fitness oefeningen gaat uitvoeren.

Inhoud van dit artikel:

Waarom wel of geen Red Bull als pre workout nemen?

Het is overduidelijk dat veel mensen Red Bull heerlijk vinden, vooral als het ijskoud is. Maar er zijn ook mensen die sporten of fitnessen het voor een training gebruiken omdat het schijnt dat ze hierdoor een betere workout kunnen hebben. In plaats van een traditionele pre workout te gebruiken, gebruiken ze Red Bull als pre workout en je zou zeggen dat daar wat voor te zeggen valt. Want Red Bull geeft je toch energie? Waarom zou je dan geen enorme energieboost krijgen wanneer je dat voor een training neemt?

Red Bull bevat ongeveer 80mg aan caffeine en is vergelijkbaar met de hoeveelheid caffeine in een kop koffie. In de meeste pre workouts kan wel 300mg caffeine zitten en het is daardoor belangrijk dat je voor een goede balans zorgt. Te veel caffeine kan je een ziek gevoel geven en wanneer het warm is en je in een warme ruimte traint kan je ook nog eens last krijgen van uitdroging.

Ja, het is veilig om een Red Bull te drinken als pre workout en het kan zelfs zo zijn dat het je genoeg energie geeft. Wel raden je aan om dit niet te combineren met een pre workout, omdat dit tot een hoog caffeine gehalte kan zorgen en dit niet verstandig is (je kan daardoor ziek worden of je kan een rusteloos gevoel krijgen). Daarnaast raden we Red Bull af als je enige vorm van hartklachten hebt of ervaart dat Red Bull je een slechter gevoel geeft.

Conclusie: Ja, Red Bull kan je drinken als pre workout. Combineer dit het liefst niet met een traditionele pre workout, anders zit je qua caffeine enorm hoog.

LET OP: Heb je hartklachten, krijg je hartklachten van Red Bull of voel je je wat slechter na een Red Bull? Neem dit dan zeker niet en probeer caffeine te verminderen!

Hoe lang voor een workout zou je een Red Bull moeten drinken?

In de eerste 15-45 minuten zal je al merken dat een Red Bull (de caffeine) zijn werk zal doen. Je gaat dan meer alert zijn en je concentratievermogen is dan verbeterd. Een uur later zal je (als je de Red Bull met suiker neemt) een crash krijgen en daarom raden we je af om de sugar free versie te nemen of de Red Bull zero calories). De Red Bull zonder caffeine nemen is vanzelfsprekend geen goed idee, want caffeine is waar het juist allemaal om draait om de juiste boost tijdens je workout te krijgen.

Red Bull en fitnessen: gaat dat samen?

Als je wil gaan fitnessen dan is het belangrijk om een boost te krijgen zodat je het meeste uit een training kan halen. Die 60 minuten dat je traint (of meer/minder) zal je het meeste uit jezelf moeten halen om ervoor te zorgen dat je kan groeien in de trainingen die je doet. En een van de opties die je dan hebt is om een boost te krijgen van Red Bull. Zoals je hebt kunnen lezen is dit mogelijk, maar het kan zijn dat jij wat meer op je gezondheid wil letten en dus af wil blijven van energiedranken. Misschien krijg je wel klachten van Red Bull en dan is het verstandig om hier ver weg van te blijven. Je kan dan kijken welke vervangers je voor een Red Bull je kan nemen. Red Bull past dus zeker bij het fitnessen, wel raden we je aan om het met mate te drinken.

Deel dit artikel

Like

0

Artikelen die je leuk kan vinden

    Laat een reactie achter

    Jouw email adres wordt niet geplaatst. Verplichte velden zijn gemarkeerd als *

    Bedankt voor jouw bijdrage!

    Populair