Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

Magnesium en zink: alles wat je moet weten over magnesium en zink suppletie

Voor het menselijk lichaam is het belangrijk dat je voldoende magnesium binnenkrijgt. Tegelijkertijd is het ook belangrijk dat jouw lichaam voldoende zink binnenkrijgt. Waarom? Omdat deze twee voedingsmiddelen een cruciale rol in het lichaam vervullen. Lees het hieronder:

  • Magnesium: magnesium is verantwoordelijk voor het behouden van de (sterke) spieren.
  • Zink: zink is verantwoordelijk voor het sterk houden van de botten, maar ook voor het in stand houden van de weerstand.

Zoals je wellicht al had verwacht, hebben magnesium en zink veel met elkaar te maken. Deze twee voedingsmiddelen tezamen zorgen immers voor een behoud van de sterke botten en spieren. Alleen al dáárom is het van belang dat je voldoende zink en magnesium binnenkrijgt. Hoe je dat kunt doen? Daar vind je hieronder twee handige tips voor.

Inhoud van dit artikel:

Tip 1: kies voor een gevarieerd voedingspatroon

Allereerst is het advies om voor een gevarieerd voedingspatroon te kiezen. Met een gevarieerd voedingspatroon ben je er zeker van dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Dit geldt overigens niet alleen voor magnesium en zink, maar ook voor tal van andere voedingsstoffen. Juist door een gevarieerd voedingspatroon er op na te houden, weet je jouw lichaam gezond en sterk te houden. Precies dát is wat je wilt.

Tip 2: magnesium/zink suppletie

Merk je dat je een tekort aan magnesium en/of zink hebt? Die kans is klein, maar de kans bestaat wel. In dat geval kunnen supplementen jou wellicht helpen om dit tekort aan te vullen. Er bestaan speciale supplementen waarin onder meer zink en magnesium verwerkt zit. Door dergelijke supplementen te slikken, weet je dus alsnog voldoende zink en magnesium binnen te krijgen. Dit is, zoals je hierboven reeds hebt kunnen lezen, erg goed voor het behoud van jouw sterke spieren en botten.

Moet je bij het slikken van dergelijke supplementen nog ergens rekening mee houden? Het is heel belangrijk dat je de bijsluiter van de supplementen goed doorneemt. In de bijsluiter wordt bijvoorbeeld vermeld hóe en hóeveel je in mag nemen. Door dit strikt op te volgen, voorkom je dat je teveel zink of magnesium binnen gaat krijgen.

Daarbij is het ook van groot belang om goed op de dosering van de supplementen te letten. In veel supplementen zitten allerlei verschillende stoffen, waarbij elke supplement zo zijn eigen kenmerken heeft. Het is aan jou om een goede vergelijking tussen deze supplementen te maken. 

Is het slikken van magnesium/zink supplementen aan te raden?

Met het oog op het binnen krijgen van voldoende magnesium en zink is het belangrijk dat je een gevarieerd voedingspatroon hebt. Meestal krijg je dan voldoende binnen en is het niet perse nodig om extra bij te slikken. Desalniettemin kun je er altijd voor kiezen om dit aan te vullen met supplementen. Daarmee weet je in ieder geval jouw spieren en botten sterk te houden. Tevens geniet je van gezond haar, gezonde nagels en van de gewenste weerstand. Voldoende reden dus om écht voldoende zink en magnesium binnen te krijgen.

Deel dit artikel

Like

0

Artikelen die je leuk kan vinden

    Laat een reactie achter

    Jouw email adres wordt niet geplaatst. Verplichte velden zijn gemarkeerd als *

    Bedankt voor jouw bijdrage!

    Populair