Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

Fit blijven met een druk schema; enkele handige tips!

Hoe gaat het met je? Als je deze vraag aan veel mensen stelt, krijg je vaak het antwoord ‘druk’ te horen. Het lijkt tegenwoordig namelijk maatschappelijk geaccepteerd te zijn dat je het altijd maar druk hebt. Als je het juist niet druk hebt, kijken sommige mensen je met rare ogen aan.

Heb jij het zelf behoorlijk druk? Maar wil je ondanks jouw drukke werkschema toch fit blijven? Dan heb je daar gelukkig meerdere mogelijkheden voor. In dit artikel vind je enkele tips waarmee je fit kunt blijven met een druk schema!

Inhoud van dit artikel:

Tip 1: zorg ervoor dat je tijd in jouw agenda blokt om te sporten

Als je fit wilt blijven, is het belangrijk dat je in beweging gaat komen. Als je een drukke agenda hebt, kan het echter vrij lastig zijn om tijd vrij te maken om te sporten. Iets wat daar absoluut bij helpt, is om blokken in je agenda te maken. Juist door de tijd in jouw agenda te blokkeren, voel je je ‘verplicht’ om daadwerkelijk te gaan sporten. Je maakt als het ware een afspraak met jezelf om te sporten. Eigenlijk kun je deze blokken in jouw agenda als de stok achter de deur zien.

Tip 2: kijk of je sámen met iemand kunt sporten

Weet je wat ook vaak goed werkt? Als je met iemand anders gaat sporten, heb je eigenlijk ook een stok achter de deur. Het ene moment heb jij geen zin, terwijl het andere moment jouw sportmaatje geen zin heeft. Als je met z’n tweeën bent(of meer), motiveer je elkaar alleen maar om juist wél te gaan sporten. Dat kan je wel gebruiken als je een druk schema hebt!

Tip 3: zoek een sport die je echt leuk vindt

Tevens is het aan te raden om op zoek te gaan naar een sport die je echt leuk vindt. Mocht je ergens plezier in hebben, is de kans veel groter dat je hier makkelijker tijd voor vrij maakt. Dat is wel zo wenselijk als je een behoorlijk druk schema hebt. Mogelijk kun je op een teamsport gaan, je kan naar de sportschool gaan of mogelijk kun je een personal trainer in gaan huren.

Tip 4: kijk eens naar een personal trainer

Iets wat het ook altijd goed doet, is om een personal trainer in te huren. Als je een personal trainer in gaat huren, word je als het ware op sleeptouw genomen. Je bent daardoor eigenlijk gedwongen om altijd te gaan trainen. Ook als je iets minder zin hebt. Ook als je helemaal geen zin hebt. En ook als je super druk bent. Juist op de drukken momenten sleept een personal trainer jou er echt doorheen.

Tip 5: neem de tijd om gezond te eten

Als je het druk hebt, ben je al snel geneigd om snelle maaltijden in elkaar te gooien. Toch adviseren wij om de tijd te nemen om een gezond gerecht te bereiden zodat je goed gezond kunt eten. Fit worden of blijven valt en staat namelijk met je voeding. Met alleen tijd vrij maken om wat te bewegen kom je er niet.

Deel dit artikel

Like

0

Artikelen die je leuk kan vinden

    Laat een reactie achter

    Jouw email adres wordt niet geplaatst. Verplichte velden zijn gemarkeerd als *

    Bedankt voor jouw bijdrage!

    Populair