Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

Beste fitness oefeningen

Beste fitness oefeningen

Er zijn talloze fitness oefeningen die je kan uitvoeren, maar voordat je dat gaat doen is het belangrijk dat je voor jezelf gaat bepalen wat je doel is en aan de hand daarvan kan je bepalen welke oefeningen de beste zijn om jouw doel te bereiken. Zo zal iemand die vooral kracht wilt opbouwen niet enorm veel setjes gaan uitvoeren van bepaalde oefeningen, maar juist focussen op zo weinig sets, maar wel met een zwaarder gewicht. Daarnaast zal voor dit doel bepaalde beste fitness oefeningen zijn die voor iemand die juist alleen een mooi lichaam wilt vaak niet zal uitvoeren of pas op een later moment (wanneer ze wat meer ervaring hebben als fitnesser).

Om te bepalen wat voor jou de beste fitness oefening is is het daarom belangrijk om te bekijken wat je wilt bereiken. Wil je meer kracht? Wil je juist een gespierd uiterlijk? Of wil je misschien atletischer worden? Gaat het bij jou alleen om het afvallen? Voor elk doel is er wel een selectie te maken van de beste fitness oefeningen. In dit artikel gaan we dan ook voorbeelden geven van de beste fitness oefeningen voor vrijwel elk doel dat je kan hebben. Zo kan dat gaan om je armen, benen of billen te trainen. Maar we kijken verder dan dat, namelijk ook wat de beste fitness oefeningen zijn voor bijvoorbeeld voetbal.

Inhoud van dit artikel:

Beste fitness oefeningen voor armen

Een van de doelen die je kan hebben is om je armen te trainen waardoor je armen er gespierder uit komen te zien. Het is dan belangrijk om niet alleen te kijken naar de biceps (daar kijk je vaak als eerst naar), maar je zal verder dan dat moeten kijken. Zo zal je ook moeten werken aan je triceps die aan de buitenkant te vinden zijn, net boven je elleboog. Maar wat zijn dan de beste fitness oefeningen voor armen? We geven je hieronder een voorbeeld van een van de betere oefeningen voor je triceps en voor je biceps.

Dips (triceps)

Wanneer je je armen wilt trainen dan zijn de triceps een van de belangrijke spieren die je aan zal moeten pakken om resultaten terug te zien. Alleen je biceps trainen is niet voldoende om de resultaten te zien die je echt wil en daarom raden we je aan om je triceps ook te trainen. Hiervoor is de beste oefening toch wel Dips. Dips zijn voornamelijk gefocust op je triceps en dit zorgt dan ook voor een enorme groei van deze spieren.

Hammer curls (biceps)

Een van de andere manieren om je armen te trainen is om je biceps te trainen, je echte spierballen dus. Wanneer je je biceps wil trainen dan zijn er bepaalde oefeningen die je het beste kan uitvoeren. Hammer curls is misschien wel een van de populairste en ook wel de beste fitness oefening voor je armen.

Beste fitness oefeningen voor benen

Wat we (helaas) minder zien is dat mensen zich focussen op de benen, terwijl de benen juist enorm belangrijk zijn voor het sporten in het algemeen, maar daarnaast ook nog eens voor een sterk uiterlijk zorgen. Benen zijn daarnaast ook essentieel om blessures te voorkomen in bepaalde sporten zoals voetbal en basketbal. Om je benen te trainen kan je enorm veel oefeningen uitvoeren. Hieronder de twee beste fitness oefeningen voor benen.

Barbell Squat

Een van de manieren om jouw benen te trainen is door een Barbell Squat oefening uit te voeren. De Barbell Squat zal je in de meeste gevallen niet thuis kunnen doen, tenzij je een stang hebt met gewichten. Mocht je het toch thuis willen uitvoeren dan kan je altijd een stang met gewichten aanschaffen om dit toch uit te voeren. Hiermee train je vooral je dijbenen en bilspieren.

Bulgarian Split Squat

Met een Bulgarian Split Squat train je voornamelijk je bovenbeenspieren, maar ook je billen en buikspieren neem je automatisch mee in deze oefening. Deze oefening kan je in principe thuis gewoon uitvoeren als je een stang met gewichten hebt. Dit is wel een van de beste fitness oefeningen die je voor je benen kan uitvoeren.

Beste fitness oefeningen voor billen

Vaak is het trainen van billen toch iets wat vrouwen willen om strakkere billen te krijgen, maar ook voor mannen is het mogelijk om dit te bereiken door bepaalde fitness oefeningen uit te voeren die goed zijn voor de bilspieren. Maar wat zijn dan de beste fitness oefeningen voor billen? Welke oefeningen kan je nu echt doen waar je over een periode goede resultaten gaat zien? Hieronder vind je de twee beste fitness oefeningen voor je billen.

Glute bridge

Het lijkt alsof je heel flexibel moet zijn voor de Glute Bridge, maar dat valt reuze mee. Dit is een van de oefeningen die we je aanraden om te doen wanneer je strakkere billen wil krijgen. Met de Glute Bridge train je daarnaast niet alleen je billen, maar ook nog eens je heupen, bovenbenen en romp waardoor je alles rondom je billen stevig en sterk maakt.

Lunge

Ook het uitvoeren van de Lunge is goed voor je billen, maar ook voor je beenspieren. Zo zorg je met lunges dat je stevige billen en benen krijgt, waardoor dit de ideale fitness oefening is voor je billen. De Lunge is redelijk eenvoudig uit te voeren (ook zonder gewichten) waardoor dit enorm populair is voor mensen die thuis oefeningen willen uitvoeren.

Beste fitness oefeningen voor buikspieren

We hoeven je niet te vertellen dat de buikspieren een van de belangrijkere spieren in het lichaam zijn (die bij je core horen) en dat je die dan ook echt niet mag vergeten te trainen. Maar dat niet alleen, want als je denkt aan het krijgen van een mooier uiterlijk dan hoort die sixpack kweken daar zeker wel bij. Kortom, wanneer je de beste fitness oefeningen voor buikspieren zoekt dan kunnen we je daarmee helpen. Hieronder vind je twee oefeningen die je het beste kan uitvoeren wanneer je je buikspieren wil trainen.

Sit-up

Een van de meest populaire fitness oefening voor buikspieren is toch wel de Sit-up en dat is ook niet gek. Iedereen kan namelijk deze oefening uitvoeren, daar hoef je geen gewichten of ander materiaal voor te hebben. Met de Sit-up zorg je voor stevige buikspieren en je kan het niveau ook steeds omhoog gooien. Dit is dus zeker een van de oefeningen die we je aanraden voor buikspieren.

Plank

Ook Planken is enorm populair en dat is ook niet zo gek. Door te planken zorg je voor een stevige core en daar behoren de buikspieren ook onder. Door telkens tijdens het planken je buikspieren aan te spannen zorg je voor een goede houding en zorg je er daarnaast voor dat je je buikspieren traint.

Beste fitness oefeningen voor spiermassa

Spiermassa is een breed begrip, maar wanneer je er gespierder uit wil zien dan zijn er natuurlijk talloze oefeningen die je kan doen om dat te bereiken. De beste fitness oefeningen voor spiermassa is niet eenvoudig om te kiezen, maar als we dan toch moeten kiezen dan gaan we voor core oefeningen om ervoor te zorgen dat je een sterke core hebt en dit dan ook terug te zien is in de spiermassa die je hebt. Bekijk hieronder de twee beste fitness oefeningen voor spiermassa die we je mee willen geven.

Push ups

Push ups zijn een van die oefeningen die ook iedereen thuis kan uitvoeren en dat maakt het toch wel een van de beste fitness oefeningen voor spiermassa. Je traint namelijk vrijwel je gehele bovenlichaam en dat zorgt ervoor dat je met een goed schema redelijk wat spiermassa kan opdoen, verdeeld over je gehele bovenlichaam. Zeker een aanrader dus!

Pull ups

Ook voor Pull ups is er niet veel nodig. Als je buiten een speeltuin kan vinden met een stang dan is dat al voldoende om dit te kunnen doen. Wellicht ben je creatief en kan je dit ook bij een basketbalveldje doen door jezelf op te trekken aan de basketring. Kortom, de drempel is laag voor het uitvoeren van Pull ups en de resultaten zijn fantastisch voor je gehele bovenlichaam.

Beste fitness oefeningen voor biceps

Je biceps zorgen ervoor dat je armen er gespierder uit komen te zien, maar je biceps kan je natuurlijk ook trainen voor meer kracht. Wat je ook wil bereiken, je biceps trainen kan op verschillende manieren, maar er zijn toch wel bepaalde oefeningen die je kan doen die voor een maximaal resultaat zorgen in je biceps. Wanneer je op zoek bent naar de beste fitness oefeningen voor biceps dan kan je hieronder twee voorbeelden van oefeningen vinden waar je echt wat aan zal hebben.

Biceps curl

Biceps zijn waarschijnlijk een van de populairste spieren om te trainen en dat is ook niet zo gek. Want wie wil nu niet grote spierballen of in ieder geval armen die er gespierd uit zien? Ik ben daar een van. Een van de beste fitness oefeningen voor biceps is dan ook de Biceps curl waarbij je dumbbells kan gebruiken of een stang om deze oefening uit te voeren.

Hammer curls

Ook Hammer curls zijn populair en waarschijnlijk een van de beste fitness oefeningen voor biceps om gericht je biceps te trainen. Hammer curls kan je al uitvoeren door dumbbells in huis te hebben en vrijwel iedereen heeft dat tegenwoordig wel. Dat maakt deze oefening dan ook laagdrempelig en dat is precies waar je naar op zoek bent.

Beste fitness oefeningen voor triceps

Fitnessen is meer dan alleen de spieren trainen waar je resultaat wil zien, maar je zal moeten denken aan je hele lichaam om resultaat te kunnen zien die je wil. Zonder je triceps te trainen zal je niet het resultaat kunnen krijgen die je voor je biceps zou willen. Maar hoe kan je dan het beste je triceps trainen en hoe zal je deze moeten trainen om een zo goed mogelijke resultaat te krijgen? Bekijk hier de beste fitness oefeningen voor triceps. We nemen twee voorbeelden van de beste fitness oefeningen die je kan uitvoeren om je triceps op niveau te krijgen.

Skull crusher

Een Skull crusher zal je moeten doen door een stang te hebben met gewichten. Dit kan in de gym of thuis uitgevoerd worden, maar dan zal het wel makkelijker zijn als je ook een bankje hebt om dit uit te voeren. De Skull crusher is gericht op je triceps en zorgt voor het resultaat waar je naar op zoek bent.

Tricep pushdown

De Tricep pushdown is enorm populair in de gym, maar we snappen natuurlijk dat je dit ook thuis zou willen uitvoeren. En dat kan! Want je kan wat dat betreft gewoon een kabel kopen via een webwinkel om dit alsnog thuis uit te voeren door deze aan je deur te hangen. De Tricep pushdown is gericht op je triceps en zorgt voor het juiste resultaat.

Beste fitness oefeningen voor schouders

Ook jouw schouders kan je trainen en dat zorgt niet alleen voor gespierde schouders, maar ook nog eens extra hulp voor bij het trainen. Je schouders gebruik je namelijk niet alleen bij het trainen daarvan, maar ook bijvoorbeeld bij oefeningen zoals opdrukken, squatten en andere oefeningen. Sterke schouders zorgen ervoor dat het eenvoudiger wordt om oefeningen uit te voeren. Maar wat zijn nu de beste fitness oefeningen voor schouders? Hieronder geven we je twee voorbeelden van oefeningen voor je schouders.

Military press

Een van de beste oefeningen die je kan doen om je schouders te trainen is toch wel echt de Military press. Hoewel deze oefening een stang en gewichten vereist, kan je deze in principe ook gewoon thuis uitvoeren. Dit zorgt ervoor dat je je schouders op een zo optimaal mogelijke manier traint (en dat ook beide schouders). Ben je dus op zoek naar een goede fitness oefening voor de schouders? Dan heb je deze te pakken!

Dumbbell lateral raise

Twee losse dumbbells, jezelf niet vergeten en de oefening op een juiste manier uitvoeren en je kan verwachten dat je over een tijdje wel het resultaat hebt wat je wil krijgen. De Dumbbell lateral raise traint niet alleen je schouders, maar zorgt ook voor de V-shape rug waar je zo op zoek naar bent als je een gespierde look wil krijgen.

Beste fitness oefeningen buikvet

Persoonlijk was buikvet voor mij vrijwel niet weg te krijgen en daardoor ben ik op zoek gegaan naar oefeningen die zich meer focussen op buikvet. Zo is wandelen goed om je buikvet weg te krijgen, maar dat niet alleen: want er zijn talloze fitness oefeningen die je kan uitvoeren om je buikvet te verminderen. Maar wat zijn de beste fitness oefeningen voor buikvet? Gaat dit alleen met fitness oefeningen of moet je daar ook nog beter voor eten? Hieronder geven we je in ieder geval twee beste fitness oefeningen voor buikvet.

Front squat

De Front Squat is een van de beste fitness oefeningen tegen buikvet en dat is vanwege de houding die je neemt om deze oefening uit te voeren. Je traint je buikspieren, maar daarnaast zorg je er ook voor dat eigenlijk alle posities rondom je buik aan de beurt komen tijdens deze fitness oefening en dat maakt deze oefening de beste fitness oefening tegen buikvet.

Reverse leg raise

De Reverse leg raise is bedoelt om de buikspieren te trainen en daarnaast zorgt dit er ook voor dat, zoals bij de front squat, de buik volledig wordt gebruikt om de oefening uit te voeren. Dit maakt het dat het een van onze populaire oefeningen is tegen buikvet. Natuurlijk zijn er ook nog talloze andere oefeningen die je kan doen tegen buikvet, maar een van de beste fitness oefeningen om buikvet tegen te gaan is toch wel de Reverse leg raise.

Beste fitness oefeningen voor thuis

Dat je naar een gym moet om fitness oefeningen uit te voeren is natuurlijk onzin, want ook thuis kan je allerlei oefeningen uitvoeren waarbij je een begin kan maken met het fitnessen. Zo kan je thuis al zonder gewichten behoorlijk wat bereiken, maar wanneer je wat extra materiaal aanschaft dan kan je als het ware een thuisgym bouwen waarbij je eigenlijk vrijwel geen behoefte meer zal hebben aan het bezoeken van een gym. Maar wat zijn nu de beste fitness oefeningen voor thuis? Welke oefeningen kan je thuis uitvoeren om te beginnen met fitnessen of om juist jouw dagje in de gym te vervangen? Hieronder geven we je twee oefeningen.

Squats

Squats zijn een van die fitness oefeningen die je eigenlijk wel overal kan uitvoeren en daarbij heb je ook geen gewichten nodig en dat is precies waarom we deze oefening als de beste fitness oefening voor thuis hebben gekozen. Om het jezelf moeilijker te maken kan je verschillende Squat oefeningen proberen en uiteraard kan je de hoeveelheid per set vergroten om het jezelf moeilijker te maken.

Push ups

What more do we need to say? Eigenlijk vrijwel weinig valt er toe te voegen aan Push ups, want dit is al een hele bekende oefening die vrijwel iedereen wel thuis doet. Als je dit met discipline en met een schema doet, dan zal je vanzelf zien dat je de resultaten kan krijgen die je wil door dit consistent uit te voeren. De Push up is dan ook een van de beste fitness oefeningen voor thuis.

Beste fitness oefeningen voor voetbal

Voetballen is niet alleen je voeten in beweging houden en werken aan je techniek, maar je zal ook aan je lichaam moeten werken om een nog betere voetballer te worden. Niet alleen voor je snelheid, maar ook om blessures te voorkomen. Zo zijn je kruisbanden en meniscus de voornaamste delen waar je een blessure kan krijgen. De kans op een blessure is te verkleinen door bepaalde delen van je lichaam te trainen, waaronder dus je benen. Maar wat zijn nu de beste fitness oefeningen voor voetbal? Welke fitness oefeningen kan je uitvoeren waar je het meest profijt van hebt bij het voetballen? Bekijk hieronder de oefeningen.

Deadlift

Een van de belangrijkste workouts die je echt zal moeten uitvoeren is toch wel de Deadlift en de reden daarvoor is eenvoudig: je zal aan je core moeten werken, want dat zorgt toch echt voor een voordeel bij het voetballen. Een Deadlift zorgt er dan ook voor dat je een sterke core krijgt en dat zal je helpen bij je fitheid, snelheid en andere factoren die nodig zijn om een stap hoger te komen in het voetbal.

Squats

Een van de meest voorkomende blessures bij voetballers heeft te maken met de knie of het gebied daaromheen en dat heeft vaak te maken met de acties en bewegingen die je maakt tijdens het voetballen. Om deze blessures te voorkomen of de kans te verkleinen is het belangrijk om te werken aan je onderlichaam. Jouw bovenbenen trainen zorgt er voor dat niet de knie de klappen opvangt, maar jouw bovenbenen en dat zorgt voor een aanzienlijk kleinere kans op een kruisband blessure of een meniscus blessure. En er is geen betere manier om je bovenbeenspieren te trainen dan met Squats.

Deel dit artikel

Like

0

Artikelen die je leuk kan vinden

    Laat een reactie achter

    Jouw email adres wordt niet geplaatst. Verplichte velden zijn gemarkeerd als *

    Bedankt voor jouw bijdrage!

    Populair