Wall Balls video, uitleg en uitvoering!

Liever op YouTube kijken? Dat kan: https://www.youtube.com/watch?v=y2euIUfQ0eU

Inhoudsopgave

Wall Balls: korte uitleg en samenvatting van de oefening

Doel: Benen, hamstrings, buik, borst, armen, romp, lats en schouders

Materiaal nodig: Medicijnbal

Niveau: beginner

Wall Balls is een fitness oefening die je hele lichaam een goede training geeft. Hoe meer herhalingen je maakt of hoe zwaardere medicijnbal je pakt, hoe uitdagender de oefening wordt.

Stap voor stap instructie

Je hebt alleen een medicijnbal nodig om Wall Balls te doen.

  1. Kies een medicijnbal met een gewicht naar keuze. Hou de bal stevig vast op ongeveer borsthoogte. Voeten staan op schouderbreedte. Ellebogen dicht bij je lichaam.
  2. Ga zakken alsof je gaat squaten en houd de medicijnbal op borsthoogte.
  3. Vanuit je squat positie kom je nu omhoog en maak je een opwaartse beweging door je lang te maken met je hele lichaam. Versnel vanuit je voeten en strek je armen.
  4. Gooi de medicijnbal vervolgens tegen het doelwit en vang vervolgens de bal weer op en hou hem op borsthoogte gedurende de herhalingen.

Wall Balls: de spieren en voordelen

De beweging die je maakt bij Wall Balls is een geweldige manier om veel spieren tegelijk te trainen. Met Wall Balls train je functionele bewegingen, spieruithoudingsvermogen en kracht. Deze veelzijdigheid kan worden gebruikt om de spierconditie en cardiovasculaire gezondheid te verbeteren, die allemaal belangrijke onderdelen zijn van iemands algehele conditie.

Wall Balls: aandachtspunten en fouten.

Om blessurevrij te blijven, moet je je best doen om de onderstaande veelgemaakte fouten te vermijden. Als je merkt dat je een van deze dingen doet, rust dan uit totdat je voldoende hersteld bent om de juiste techniek en houding aan te houden. Ook kan het helpen om een lichtere medicijnbal te pakken, of pak een lager doelwit.

Verkeerd ademen

Veel mensen houden hun adem in tijdens Wall Balls. Probeer in te ademen op weg naar beneden in je squat, en om uit te ademen op weg naar boven terwijl je de bal gooit. Als je dit ritme verliest, wordt de beweging moeilijker, omdat je niet voldoende zuurstof naar je spieren krijgt.

De bewegingen opsplitsen

Het is ook gebruikelijk dat mensen Wall Balls als twee verschillende oefeningen behandelen. Sommige mensen doen een air squat en staan ​​op. En gebruiken dan hun armen om de bal naar het doelwit te gooien. Dit is niet goed! Het is de bedoeling om een continue en vloeiende beweging te maken. Het meeste van de kracht en het momentum voor de worp zou van de benen moeten komen, als je ergens in de beweging pauzeert, verlies je dat.

POST REPLY