Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

Skull Crushers video, uitleg en uitvoering!

Liever op YouTube kijken? Dat kan: https://www.youtube.com/watch?v=H47_iDz0emo

Inhoudsopgave

Skull Crushers: korte uitleg en samenvatting van de oefening

Doel: triceps

Materiaal nodig: halter met gewichten

Niveau: Gemiddeld

Skull Crusher zijn een van de vele fitness oefeningen waarmee je specifiek de triceps traint. Je kunt deze oefening met een halter doen maar ook met dumbells.

Stap voor stap instructie

De Skull Crusher voer je uit met een halter en wat gewichten. In dit artikel gaan wij verder in op de uitvoering van de Skull Crushers.

  1. Ga op een bankje liggen en pak de halter vast met je handen op schouderbreedte. Breng de halter boven je borst. Dit is je startpositie.
  1. Adem in en breng de halter richting je hoofd. De beweging maak je vanuit je ellebogen.
  2. Als de halter bij je hoofd is breng je hem weer terug naar de startpositie. Adem uit bij het terug brengen van de halter. Houd je bovenarmen zo recht mogelijk gedurende de oefening.

Skull Crushers: de spieren en voordelen

Skull Crushers richten zich voornamelijk op je triceps. Het is daarom een zeer geschikte oefening om deze spiergroep te isoleren.

Sommige oefeningen voor je triceps, zoals bankdrukken met een nauwe grip of dips, kunnen oncomfortabel zijn voor je polsen. Skull Crushers oefenen geen extra druk of spanning uit op je polsen
Daarnaast train je met het vasthouden en op en neer bewegen van het gewicht ook je grip. Dit is handig bij het uitvoeren van andere oefeningen zoals Deadlifts, Squats, Lunges en meer.

Skull Crushers: aandachtspunten en fouten.

Voorkom de volgende meest gemaakte fouten om het optimale te halen uit de Skull Crushers.

Vermijd snelheid

Laat de halter langzaam en gecontroleerd zakken totdat deze je bij je voorhoofd is. Dit zorgt voor extra spanning op je triceps en stimuleert de spiergroei en vermindert het risico op blessures.

Beweeg je bovenarmen niet

Houd je bovenarmen stil, je mag alleen je onderarmen bewegen. Doe je dit niet dan train je ook andere spieren mee en dat wil je niet bij een isolatie oefening die je specifiek voor je triceps uitvoert.

Deel dit artikel

Like

0

Artikelen die je leuk kan vinden

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Thanks for submitting your comment!

    Populair