Banded Leg Adduction video, uitleg en uitvoering!

Liever op YouTube kijken? Dat kan: https://www.youtube.com/watch?v=BEuxDjAmMKk

Inhoudsopgave

Banded Leg Adduction: korte uitleg en samenvatting van de oefening

Doel: bilspieren en binnenkant beenspieren

Materiaal nodig: Elastiek

Niveau: Beginner

Stap voor stap instructie

  1. Plaats de band net boven je enkel.

2. Zorg dat je recht op staat. Je kunt voor stabiliteit ook iets stevigs vastpakken. Houd je hoofd omhoog en uw rug recht.

3. Beweeg nu je been zo ver mogelijk naar buiten en pauzeer aan het einde van de beweging.

4. Breng je been langzaam terug naar de startpositie.

5. Maak een aantal herhalingen per kant.

Banded Leg Adduction: de spieren en voordelen

Sterkere adductor spieren helpen vooral bij het stabiliseren van je lichaam in uitdagende posities. Denk bijvoorbeeld aan het staan op één been. Net als de oefeningen voor de Abductoren kan je de adductoren dus trainen om beter te worden in andere sportprestaties.

Vanuit een dagelijks perspectief maken sterke adductoren een eenvoudige bewegingen mogelijk, zoals het sluiten van je benen.

Banded Leg Adduction: aandachtspunten en fouten

Voorkom deze fouten om het beste uit deze oefening te halen (en om natuurlijk blessures te voorkomen).

Te sterke elastiek

Let op dat je niet een te sterke elastiek gebruik voor deze oefening. Dit kan de uitvoering beïnvloeden waardoor je niet de juiste spieren aanpreekt. Als je niet kan pauzeren of rustig kunt bewegen zoals in de uitleg hierboven wordt beschreven dan is de elastiek wellicht te sterk voor je.

POST REPLY