Close

Login

Close

Register

Close

Lost Password

Gezonde tussendoortjes afvallen

Gezonde tussendoortjes voor het afvallen

Je bent net begonnen met het afvallen of je bent al een tijd bezig hiermee en wilt je steeds meer focussen op wat je eet (en dat is zeker een van de basis principes). In de ochtend en de avond heb je vrijwel al een voedingsschema voor jezelf bedacht, maar voor de tussendoortjes is het altijd wel even lastig over wat je nu wel of niet moet eten en dat is dus ook precies waar we je in dit artikel mee willen helpen.

Het belangrijkste waar je op zal moeten letten bij gezonde tussendoortjes is het aantal calorieen, maar ook het aantal gram aan eiwitten zodat je een voller gevoel krijgt en dus niet weer snel een hongergevoel zal krijgen. Het is ook belangrijk om ook af te wegen wat je gaat eten na het sporten, maar ook voor het sporten voor optimaal resultaat en om ook ervoor te zorgen dat je niet snel weer een hongergevoel krijgt.

Inhoud van dit artikel:

We zullen je in dit artikel tips geven voor de gezonde tussendoortjes die je kan nemen tijdens het afvallen, maar daarbij letten we ook nog eens op of dit voor het sporten is of na het sporten. Zo kan je zelf een afweging maken wat het beste bij je zal passen. Het draait tenslotte allemaal om het aantal calorieen dat je binnen zal krijgen, maar daarnaast zal je ook moeten letten op welk tussendoortje ervoor zal zorgen dat je straks niet weer met een hongergevoel zal zitten (dat is voornamelijk na het sporten het geval).

Waar moet je op letten bij gezonde tussendoortjes tijdens het afvallen?

Je bent aan het afvallen en dat betekent dus dat je zal moeten letten op je calorieen, genoeg eiwitten binnen zal moeten krijgen en ook wat minder koolhydraten binnen wilt krijgen. Dat zijn de belangrijkste elementen waar je op moet letten bij het afvallen en daarvoor zal je moeten kijken welk gezond tussendoortje je kan eten dat in lijn is met het afvallen.

Gezond tussendoortje vóór het sporten

Als je van plan bent om redelijk lang te gaan sporten dan zal je al direct merken dat je met een enorm hongergevoel kan komen te zitten zodra je klaar bent. Dat zorgt wel voor gevaar voor het afvallen, daarbij zal je dus vóór het sporten bepaalde gezonde tussendoortjes kunnen eten om dit te voorkomen. Een van die gezonde tussendoortjes is een banaan. Zorg dat je ongeveer 45-60 minuten voordat je gaat sporten een banaan opeet, dit zal ervoor zorgen dat je hongergevoel na het sporten veel minder zal worden.

Gezond tussendoortje na het sporten

Als je meer dan 45 minuten gaat sporten is het belangrijk om na het sporten iets te eten om je calorieen weer aan te vullen. Hoewel het belangrijk is dat je op je calorieen let, is het nog belangrijker om niet te weinig te eten (want dat is niet gezond). Zo kan je denken aan een sneetje brood met pindakaas, een kommetje havervlokken met fruit en kwark, maar ook een omelet behoort tot de mogelijkheden. Kortom, zorg ervoor dat je jezelf niet verhongert, maar krijg genoeg voeding binnen om gezond te blijven. Ook veel water drinken zorgt voor een vol gevoel.

3 Gezonde tussendoortjes voor het afvallen

De volgende gezonde tussendoortjes tijdens het afvallen zorgen ervoor dat je een vol gevoel krijgt, dit zorgt voor de juiste vitamines en daarnaast ook nog eens laag in de calorieen zit waardoor dit een positief effect heeft voor het afvallen.

  1. Smoothie
  2. Appel met pindakaas
  3. Een omelet

Smoothie

Een gezonde smoothie van fruit of van groenten kan een van de gezonde tussendoortjes zijn die voor een vol gevoel kunnen zorgen, maar dat niet alleen: daarmee krijg je ook de vitamines binnen die je nodig zal hebben om gezond te blijven. Doe dit wel zonder toegevoegde suikers of andere middelen.

Appel met pindakaas

Schijfjes appel met pindakaas is een van de andere mogelijkheden die u heeft. Pindakaas heeft gezonde vetten, maar zorgt ook weer voor een vol gevoel. Een appel zorgt er daarnaast voor dat u vitamines binnen krijgt die u nodig zal hebben op een dag. Dit is een van de gezonde tussendoortjes tijdens het afvallen. Zorg dat je niet te veel pindakaas smeert, want daar zitten toch wel de nodige calorieen in.

Een omelet

Boordevol eiwitten en daarnaast zorgt het ook nog eens voor een vol gevoel. Zorg er wel voor dat je niet te veel olie gebruikt bij het maken van een omelet. Je kan ervoor kiezen om een omelet op toast te doen om toch wat meer koolhydraten binnen te krijgen als je vandaag nog te laag zit in je koolhydraten. Zeker een van mijn favorieten voor een gezond tussendoortje tijdens het afvallen.

Deel dit artikel

Like

0

Artikelen die je leuk kan vinden

    Laat een reactie achter

    Jouw email adres wordt niet geplaatst. Verplichte velden zijn gemarkeerd als *

    Bedankt voor jouw bijdrage!

    Populair